فرافِکنی برای فرار از مسئولیت ها، در جهان امروز!


چهارده.

شوربختانه گروه اندکی از مسلمانان می کوشند با یهود- نمایی، دشمن- سازی، بهایی- پنداری و فرض های هرگز اثبات نشده ای از این دست به ویژه برای احبّای الهی، درباره ی برخی مسئولینِ تبهکار و ستمگر خود در دنیای اسلام و به ویژه حکومتِ ایران امروز، مذهبِ خویش را از لُوث اینگونه اشکالات، مُبرّا جلوه دهند و در عوض، تمام تقصیرها را به گردنِ «آن دیگری» بیندازند!
نمونه اش «حجه الاسلام دانشمند» که در سخنرانی هایش، رسماً همه ی اشکالات و تقصیرها را به گردنِ باریک تر از موی بهاییان می اندازد  که رسماً و شرعاً مطابق امر ایزدیِ بهاءالله، هیچ دخالتی در امور سیاسی نداشته و ندارند - یا جناب «دکتر مهدی خَزعلی» که در مصاحبه هایش، همه ی مسئولان اصلی جمهوری اسلامی را «یهودی نژاد» تصور می کند - انگار که اگر کسی از نژاد یهود نباشد، خدا در او امکانِ شرارت را نیافریده است!
عزیزانی از این دست، به خیال خود، با این ترفندها می کوشند دامنِ جامعه ی اسلامی و گردانندگانِ آن را از اشکالاتِ واقعی شان که شوربختانه هر روز هم بیشتر می شوند، پاک نمایند ولی افسوس که این قطره های محال اندیش نمی دانند که واقعیت عوض نخواهد شد؛ نه از منظر اجتماعی، افکار عمومی با این دست تهمت ها و شایعات، اقناع می شود و نه تیغ تیز داوری الهی نسبت به حقیقت، کُند خواهد گردید.
سلب مسئولیت این دست مفسرانِ گرامی از امّت اسلام، با اغراق و بزرگ نمایی در نشان دادن دست های پنهان سیاسیِ دیگران چه راست و چه دروغ در اصل برای آن است که همچنان بتوانند به روش های مذهبی و کشورداری شان تداوم بخشند و آنها را درست و ایزدی جلوه دهند. غافل از آنکه «حق تعالیِ» در کمینگاه نشسته، با این حرفهای عموماً بی اساس، فریب نمی خورَد و مقصران را از بُن، یک به یک شمرده و این واژگون نمایی ها نیز در حسابرسی او تأثیری  نخواهند گذاشت!
در واقع نکته ی بسیار مهم این است که چنین مفسّرانی نمی خواهند باور کنند که عُمر احکامِ «مذاهبِ کهن» به سر آمده، جهان نو شده، خَلقی نو پدیدار گشته و دین الله نیز پیش از هر چیز دیگری به بهار خویش نشسته است. یعنی خداوندِ پرشکوه، نزدیک به دو سده ی قبل، پیش از آنکه اجداد این عزیزان نیز حتی پای بر گیتی نهاده باشند، مطابق وعده های آسمانی اش، اجل امّت اسلام - از آدم تا خاتَم - را نازل فرموده و با ظهور مظاهر نوینش، خونی تازه و نوری تازه، به هستی و کائنات دمیده است که متأسفانه برخی نمی خواهند ببینند و باور کنند.
موضوعِ «سلبِ مسئولیت و فرافِکنیِ برخی مسلمانان از خود به گردن این و آن»، مسأله ی کوچکی نیست بلکه همواره به ویژه در این سالها، بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است. از سویی سبب ساز تضییعاتِ بسیار شده و از دیگر سو نفرت های دروغینی را در قلب ساکنانِ جهان اسلام رقم زده است. موضوعی که جای پژوهشی بس دقیق و مداوم دارد و مصداق های بی شماری را می توان هر صبح و شب، از رسانه ها و دهان و قلمِ مسئولین محترم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دینی در عالَم اسلام و ایران، برای آن یافت و دهها کتابِ مُستند تاریخی از این حرف های بی اساس، گِرد کرد و دست کم برای تاریخ آینده ی انسان های آزاد، حق جو و اندیشمند، به یادگار نهاد.

کد مطلب: 14

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لوح احمد - برگردان به پارسی

الله ابهی

«راز حضرت کریشنا»