«راز حضرت کریشنا»



سی.

«کریشنا فرمود: ای آرجونا [ای بهترین فرد از خاندان بهاراتا]؛ خداوند متعال در قلب همه ی موجودات اقامت دارد و سفر همه ی آنان را بر خودرویی که از نیروی مادّی شکل گرفته، هدایت می کند. 61 پس ای نواده ی بهاراتا؛ تسلیم محض او شو تا با لطف و مهرش، به آرامش روحانی و سرمنزل متعال و جاودانه برسی. 62
اینک و اینگونه، دانش محرمانه را برای تو آشکار نمودم؛ بر آن دقیق شو و بیندیش. سپس هر چه می خواهی و تمایل داری انجام بده. 63 اما چون تو برایم بسیار عزیز هستی، آموزش نهایی و محرمانه ترین بخش دانش را نیز برایت واگو خواهم کرد تا آنچه را که به صلاح توست [به تمامی] شنیده باشی... 64 
[و این است جوهر و چکیده ی سخنان خداوند از زبان کریشنا:] 
همواره به من بیندیش؛
پرستنده و فدایی من شو، ای پرستش کننده ی خالص من؛
سجده هایت را به من تقدیم کن؛
آنگاه بی تردید نزد من خواهی آمد و به من خواهی رسید...
این را صادقانه به تو قول می دهم چون نزد من بسیار عزیز هستی. 65
گوناگونیِ مذاهب را رها کن و تنها به من تسلیم شو.
نترس؛ من تو را از همه ی واکنش های گناه آلود، نجات خواهم داد. 66
این دانش محرمانه، نباید هرگز با ناپرهیزگاران و خداناپرستان و یا افرادی که وقف خدمت عابدانه نیستند [و تمسخر کنندگان]، مطرح شود و نه برای حسودان نسبت به من؛ [که البته اگر هم بشود، به کارشان نخواهد آمد!] 67
اما برای کسی که این راز متعال را به پرستندگان راستین آموزش می دهد، خدمتگزاری عابدانه ی پاک او، نزد من لحاظ خواهد شد و سرانجام بی هیچ تردیدی بسوی من بازخواهد گشت. 68 در این جهان، هیچ خادمی از چنین کسی، برای من عزیزتر نیست و نخواهد بود. 69 و من اعلام می دارم که هر فرد [خردمندی] که این گفتگوی مقدّس ما را مطالعه کند، مرا با خِرد و شعور خویش پرستش خواهد کرد. 70 و هر کس که با ایمان و بی حسادت به آن گوش بسپرد، از بازتاب گناهان، رها خواهد شد و به عوالم خجسته ای که پرهیزگاران در آن اند، دست خواهد یافت. 71 »

(بهاگاوادگیتا - کتاب مقدس هندوان- بخش 18 - بند 61 تا 71)
کد مطلب: سی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لوح احمد - برگردان به پارسی

الله ابهی