«راهِ نجاتِ امروز ما»



سی و سه.

«در این ایام، عالَمِ وجود در مَهلکه ی عظیم افتاده و از اعماقِ قلوب، ندای نجات و اِستِخلاص از شرّ این مَخاطر (خطرات)، مُرتفع (بلند است). قلوب، پریشان است و نُفوس، تشنه ی ماءِ مُعینِ (آبِ جاری و زلال) صلح و سلام؛ و ارواح از نتایجِ وخیمه و مَضرّاتِ مُهلکه ی ضَغینه و بَغضاء (کینه و دشمنی) و ظلم و جَفا و حِقد و حسد، مُشمئز (بیزار) و در عذاب است؛ و عموم [مردمانِ جهان]، از امتدادِ جنگ و جدال و حَرب و قتال (کشتار)، خسته و نالان.
از حُرّیتِ مُفرَطه (آزادی های بی بند و بار) و تضعیف و تذلیلِ قوه ی دیانت (ذلیل شدنِ دین)، هرج و مرج راه یافته و بر مَکایدِ سیاسیه (خباثت های سیاسی) و مُنازعاتِ اقتصادیه (ستیزهای اقتصادی) و مشکلاتِ جنسیه افزوده [است].
جز قوّه ی امرالله، هیچ امری و هیچ قوّه ای، این مَفاسدِ قَویه (فسادهای نیرومند) را اصلاح ننماید و جز تعالیم سَماویه (آموزه های آسمانی)، که در این ظهورِ بدیع (ظهور نوین الهی)، کاملاً (بی کم و کاست) از سَماء مَشیّت الهی نازل گشته، این علل و امراض مُزمنه (دردهای کُهنه) را شفا ندهد.
پس احبّای الهی (عاشقانِ خداوند)، که مُنادیانِ (ندا دهندگان) این امرند و ناشرانِ این تعالیم، باید الیوم (امروز) به اعمال و کردار و رفتاری در بین عموم ظاهر شوند که نَفسِ اعمال [شان]، غافلان را تبلیغ نماید و تشنگان طالبینِ نجات (خواهندگانِ نجاتِ ایزدی) را هدایت کند.»

(حضرت شوقی ربّانی مائده ی آسمانی جلد سوم
به کوشش عبدالحمید اشراق خاوری ص 22 چاپ 1985 هندوستان).

کد مطلب: 33

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لوح احمد - برگردان به پارسی

الله ابهی

«راز حضرت کریشنا»